TUS-cele terapeutyczne dla grupy
Jakie cele obrałam dla moich uczniów? Każdy młody człowiek z ASD ma swoiste deficyty umiejętności społecznych. Uczeń nr 1 wymaga treningu kontroli złości, radzenia sobie z obowiązkami, z presją, rozpoznawania sytuacji wywołujących złość, konstruktywnego wyrażania krytyki. Uczeń numer 2 ma bardzo małą motywację do kontaktów z innymi, chciałby rozmawiać tylko o swoich zainteresowaniach, ma deficyty w prowadzeniu rozmowy, rzadko jest spontaniczny w sytucjach społecznych, izoluje się od innych. Jednocześnie ma w szkole poczucie osamotnienia. Uczeń numer 3 ma trudności z kontaktem wzrokowym, lubi przemawiać, nie zwraca uwagi na reakcję słuchacza. Ma trudność z konstruktywnym wyrażaniem krytyki, zdarza mu się atakować słuchacza słownie. Uczeń numer 4 ma trudności w funkcjonowaniu w dużej grupie. Potrzebuje pomocy w radzeniu sobie ze stresem.