• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Trening Umiejętności Społecznych, rewalidacja osób z autyzmem

Dzielę się wiedzą na temat sposobów wspomagania i rewalidacji młodzieży z autyzmem. dr Elżbieta Fert-Cichecka - językoznawca, logopeda, nauczyciel wspomagający, nauczyciel rewalidacji osób z ASD

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

TUS dla nastolatków

TUS dla nastolatków wyglądać musi inaczej niż dla młodszych dzieci. Nie chodzi już o uczenie tylko kroków poszczególnych czynności społecznych. Jedna rzecz to umieć poprosić o coś, a druga rzecz, czy umiem poprosić kogoś w sposób taktowny, odpowiedni do sytuacji. Dlatego też TUS dla młodzieży musi zawierać w programie element behawioralny (jak się zachować w danej sytuacji) oraz element poznawczy (dotyczący tego, jak ludzie myślą i dlaczego). Celem interwencji jest nabywanie kompetencji społecznej. Obejmuje ona pojęcie społecznej produkcji (zachowania) i ocenę jakości i celu produkcji (społeczną ocenę kognitywną i przetwarzanie emocji). Łączy także w sobie podwójny cel generowania podstaw dla (a) zachowań, które prowadzą do skutecznych społecznych rezultatów; i (b) zdolności łączenia kognitywnych, emocjonalnych i behawioralnych umiejętności, zależnie od społecznego kontekstu i wymagań ( J. Harpur, M. Lawlor, M. Fitzgerald Interwencje społeczne dla nastolatków z Zespołem Aspergera. Przewodnik komunikacji i socjalizacji w terapii interakcyjnej, Warszawa 2012). Podstawową zasadą jest hasło Pomyśl, potem zrób.

Nastolatkowie z ASD powinni się nauczyć, że o kompetencjach społecznych nie świadczy ich własna ocena, lecz jakość ich interakcji z innymi, czyli to czy są wzajemnie satysfakcjonujące. Jakość tę można zmierzyć na podstawie jej odwzajemniania.

15 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
dla nastolatków   TUS   ASD  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Ellafc | Blogi