• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Trening Umiejętności Społecznych, rewalidacja osób z autyzmem

Dzielę się wiedzą na temat sposobów wspomagania i rewalidacji młodzieży z autyzmem. dr Elżbieta Fert-Cichecka - językoznawca, logopeda, nauczyciel wspomagający, nauczyciel rewalidacji osób z ASD

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

TUS dla młodzieży z ASD

W rewalidacji osób z autyzmem ważne jest tłumaczenie zasad społecznych nawet tych podstawowych. Jest to trudne dla nauczyciela, który często zakłada, że uczniowie rozumieją podstawowe zasady społeczne. Należy opisywać i uzasadniać społeczne aktywności. Warto też podkreślać, że liczba reguł jest ograniczona. Jeżeli zostaniemy spytani o ich rozumowe wyjaśnienie, musimy odpowiedzieć tak, by podkreślić wartość stosowania reguł dla samego ucznia (np. Jeśli pożyczysz koledze drobną kwotę na bułkę, będziesz mógł oczekiwać, że on też ci kiedyś pożyczy). W pracy z grupą młodzieży ważniejsza niż odgrywanie ról jest element poznawczy (dlaczego ludzie tak się zachowują). Grupę prosi się o analizę i przemyślenie społecznych kontaktów po to, by wypracować strategie radzenia sobie w tej sytuacji. Metody powinny koncentrować się na rozpoznawaniu sygnałów, rozpracowaniu oczekiwań rówieśników oraz emocjach swoich i innych ludzi w danym kontekście (Interwencje społeczne dla nastolatków z zespołem Aspergera, s. 31).

 

21 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
TUS   rewalidacja   ASD   młodzież  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Ellafc | Blogi