• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Trening Umiejętności Społecznych, rewalidacja osób z autyzmem

Dzielę się wiedzą na temat sposobów wspomagania i rewalidacji młodzieży z autyzmem. dr Elżbieta Fert-Cichecka - językoznawca, logopeda, nauczyciel wspomagający, nauczyciel rewalidacji osób z ASD

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Plan zajęć TUS

Jakie metody są wykorzystywane w czasie TUS? Jedną z nich jest tak zwana rundka. Wykorzystuję ją na początku i na końcu zajęć, by dowiedzieć się, z jakimi uczuciami w danej chwili mierzą się uczniowie. Jest to podsumowanie lub wprowadzenie do zajęć. Uczniowie odpowiadają na pytania: "Jak się masz", "Opowiedz, co miłego cię dziś spotkało", "Co ci się podobało na zajęciach, a co chciałbyś zmienić". Następnym elementem jest rozmowa kierowana, uczniowie losują temat, odpowiadają na zawarte w nim pytanie i pytają o opinię innego uczestnika zajęć. Ważnym elementem zajęć jest odegranie scenki, np. kulturalnie odmów koledze, kulturalnie skrytykuj czyjąś opinię, zaproś koleżankę/kolegę do kina, podziękuj za nieatrakcyjny prezent, złóż życzenia urodzinowe babci, negocjuj z bratem, jaki film obejrzycie wieczorem, itd. Często jest tu także miejsce na spontaniczną rozmowę na temat ważny dla uczniów i zaproponowany przez nich, dlatego plan spotkania zawsze ma charakter nieobligatoryjny. Kolejnym elementem jest gra wybrana przez uczniów w drodze negocjacji. Dobre są tu gry planszowe, zwłaszcza te, które nie są oparte na rywalizacji, na przykład gry kooperacyjne. Celem tej aktywności jest nauczenie miłego spędzania czasu.

03 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
rewalidacja osób z autyzmem   TUS   ASD  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Ellafc | Blogi