• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Trening Umiejętności Społecznych, rewalidacja osób z autyzmem

Dzielę się wiedzą na temat sposobów wspomagania i rewalidacji młodzieży z autyzmem. dr Elżbieta Fert-Cichecka - językoznawca, logopeda, nauczyciel wspomagający, nauczyciel rewalidacji osób z ASD

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Czytanie w umyśle - teoria

Podręcznik Barona-Cohena powstał z myślą o terapii osób autystycznych. Jego celem jest rozwijanie myślenia o stanach umysłowych innych ludzi. Zaletą podręcznika jest to, że autorzy podzielili umiejętność czytania umysłu na elementy składowe. Teoria umysłu nie składa się tylko z wiedzy o tym, że ludzie mogą mieć fałszywe przekonania (Dziewczynka myśli, że zabawka jest tam, gdzie ją schowała, bo nie wie, że brat ją przełożył). Na teorię umysłu składają się także: współdzielenie uwagi, rozumienie emocji innych ludzi, identyfikowanie emocji mających swoje źródło w sytuacjach, pragnieniach i przekonaniach, zabawa w udawanie, zdolność do wydawania sądów na temat przekonań, intencji i wiedzy innych osób. Autorzy podręcznika "Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu" podzielili naukę teorii umysłu na poszczególne kroki:

wizualne przyjmowanie perspektywy

pojęciowe przyjmowanie perspektywy (ludzie mogą widzieć różne rzeczy i mieć różne przekonania na ten sam temat)

rozumienie zasady "widzieć znaczy wiedzieć

rozumienie prawdziwych przekonań

rozumienie fałszywych przekonań

rozumienie przekonań drugiego rzędu (rozumienie, że jedna osoba może myśleć o tym, o czym myśli druga osoba).

20 marca 2020   Dodaj komentarz
Teoria umysłu   czytanie umysłu   przyjmowanie perspektywy  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Ellafc | Blogi